Az ÖAMTC – az Osztrák Autóklub 2015-ben is tesztelte a téligumikat. Idén a városi kisautókra szánt 165/70R14 – es méretben 16, T sebesség indexű, 205/55R16 – os méretben pedig 19, H sebességindexű abroncs vett részt a versenyen.
Utazzon biztonságban a Michelinnel!
A Brazil Nagydíj hétvégéjére a Pirelli már a 2014-es abroncsainak a prototípusát is elvitte, de az időjárás miatt a csapatoknak nem volt alkalmuk kipróbálni azokat. Az idei szenvedés és rengeteg szidalmazás után a Pirelli nem szeretne tesztelés nélkül nekikezdeni az előszezonnak, de a csapatok is örömmel kipróbálnák az új gumikat.
Egy új rendelet értelmében megváltoznak az autók, kerékpárok és motorbiciklik forgalomban tartásának műszaki feltételei. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tervei alapján az új rendelet legkésőbb 2014. január elsején lép hatályba. A rendeletmódosítás célja, hogy növelje a közlekedés biztonságát, valamint, hogy egyszerűsítse a jogalkalmazást az üzembentartók számára, igazodjon az európai gyakorlathoz a kerékpárok felszerelését és szállítását illetően, és a téli gumiabroncsokkal is foglalkozik.
A kerék csere esetében sokszor ütközhetünk abba a problémába, hogy akármennyire is szeretnénk, sajnos nem tudjuk leszedni az alufelnit. Ez vonatkozik a lemez felnire is. Sajnos az időjárási viszontagságok, valamint a több hónapon át tartó használat sokszor azt eredményezi, hogy hosszú órákon át tartó küzdés árán tudjuk csak leszerelni a kereket.
Sikeres hétvégét tudhat maga mögött a Red Bull Racing. Az Amerikai Nagydíjon Austinban új világrekordot sikerült felállítania a Red Bull szerelőinek, akik ezzel letaszították a Ferrarit trónjáról. De nem csak ez ad okot a csapatnak az ünneplésre. Pilótájuk, Sebastian Vettel győzelmével megdöntötte Michael Schumacher világrekordját, amelyben egymás után 7 futamot nyert meg a Ferrarival. Vettel, a Red Bull Racing négyszeres világbajnok pilótája a hétvégi győzelemmel már sorozatban a 8. sikerénél jár az idei szezonban és ezzel egyúttal pályafutása 38. győzelmét is elkönyvelhette.
Ahogy közeledik a téli időjárás, az autósok egyre többet foglalkoznak a téli tapadással. Azoknak a sofőröknek, akik rendszeresen használják az autójukat a hideg évszakban is mindenképpen ajánlott a téli gumiabroncsok felszereltetése. Azoknak viszont, akik csak ritkán vezetnek hóban, jobb befektetés lehet egy szett négy évszakos abroncs.
Mikor kell feltenni a téli abroncsot az autónkra? Sok autós teszi fel ezt a kérdést magának, amikor kezd elromlani az idő. Amikor beköszönt az ősz, már akkor érdemes lehet körbe nézni a piacon, hogy milyen az éppen aktuális választék.
Átadták az első olyan útszakaszt Magyarországon, amely az aszfalthoz adott használt gumiabroncsok felhasználásával készült. A gumibitumennek köszönhetően az út jobban ellenáll a hőmérsékletváltozásnak, kevésbé repedezik, így kevesebb kátyút kell kerülgetni az utakon.
A Cooper Tire is elkészítette saját nagyteljesítményű gumiabroncsát és készen áll felvenni a versenyt a piac hasonló termékeivel. Az új Zeon CS Sport a sportabroncs és az ultra-nagy teljesítményű gumik kategóriájába sorolható.
A világon rengeteg multinacionális cég van, mely azért jött létre, hogy jobbnál jobb abroncsokat gyártson a vásárló közönségnek. A gyárak folyamatosan fejlesztik technikájukat, emlynek köszönhetően jobbnál jobb termékek gurulnak le a futószalagokról.
Vásároljon 2013.10.21 és 2013.11.22 között egy garnitúra (4db) Continental márkájú téligumit és szereltesse is fel a vásárlás helyén akkor a Continental által nyújtott teljesítményen felül értékes LEGO ajándékban részesül.
Sokan nem tudják, de a helyesen kiválasztott gumiabroncsokkal érzékelhetően javítható a járművek üzemanyag-felhasználása és így, hosszútávon jelentős pénzösszegeket lehet megtakarítani.
Az abroncs választék igen nagy kis hazánkban. Még akkor is, amikor nincs éppen szezon váltás. Amikor viszont eljön egy-egy szezon vége és az autósok arra kényszerülnek, hogy abroncs garnitúrát válasszanak a gyártók nagyobbnál nagyobb akciókkal bombázzák a vásárló közönséget.
A Michelin és a Bridgestone után a Hankook is bemutatta saját levegő és felni nélküli, defektek által nem veszélyeztetett abroncsát a Hankook i-Flex-et. Az ilyen abroncsokat kezdetben holdjárókhoz tervezték, majd az amerikai hadsereg kapott rá a találmányra. A Hankook az első, aki kifejezetten hétköznapi használatra szánta a levegő nélküli abroncsait.
Az biztonságos autózás érdekében idén október 15-től a taxikra kötelezővé teszik a téli gumiabroncsot.
A ContiSeal™ egy újfajta ragadós és viszkózus defektmegelőző tömítőanyag, ami a gumiabroncs belső felét borítja. Amikor egy tárgy áthatol a gumiabroncs futófelületén, és nem okoz 5mm-nél nagyobb lyukat, akkor ez a tömítőanyag hozzátapad és beburkolja a defektet okozó tárgyat, így akadályozza meg szinte azonnal a levegő kiáramlását a keletkezett lyukon keresztül.
Balesetet is okozhat, ha valaki nem cseréli le nyári gumira a télit. Pesoldt Ferenc vezetéstechnikai szakértő szerint a téli gumiabroncstól a jármű hangosabb lesz és az autó stabilitása is romlik.
2012-ben az 1222/2009-es, az abroncsok jelölésére vonatkozó EU rendelet értelmében új, standardizált abroncsjelöléseket vezetnek majd be. A jelölés célja, hogy a fogyasztók jobban megismerhessék az egyes abroncsok 3 kulcsfontosságú teljesítmény-jellemzőjét: biztonsági teljesítményét a nedves tapadáson keresztül, valamint a környezetvédelmi tulajdonságokat az áttekinthető fogyasztási és külső gördülési zajszint adatok alapján.
A nyárigumin nem éri meg spórolni, 5-6 ezer forint megtakarításával akár 40 méterrel hosszabb fékúttal vagyunk kénytelenek számolni. Az ADAC 2010-es tesztje felhívja a figyelmet a kínai nyárigumik veszélyességére.
Az aquaplaning akkor következik be, amikor a gumiabroncs és az útburkolat közé került víz nem kerül kiszorításra. Ilyenkor az abroncs előtt összegyűlik a víz, ami addig növekszik, amíg az abroncsok és az útburkolat közötti kapcsolat megszűnik. A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ebből kifolyólag a jármű irányíthatatlanná válhat, elkezdhet csúszni, vagy pörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.